BMW X5 E53
Przód amortyzator
Regeneracja- wymiana miecha na nowy
Cena : 599 zł Montaż do samochodu: 250 zł
koszt założenia na amortyzator- 100 zł
__________________________________________________________________________________________________________
FABRYCZNIE NOWY MIECH PODUSZKA ZAWIESZENIA PRZÓD
BMW X5 E53 (1999-2006)
wszystkie wersje silnikowe
Numery OEM BMW
przód prawy
Numery OEM: 37116761444, 37116757502
przód lewy
Numery OEM: 37116761443, 37116757501
Cena : 769 zł Montaż do samochodu: 250 zł
koszt założenia na amortyzator- 100 zł
___________________________________________________________________________
BMW X5 E53
MIECH TYŁ- NOWY- GWARANCJA 24 MIESIĄCE
Cena: 249 zł Montaż: 150 zł
Zawieszenie: SPORT / COMFORT
Numery OEM BMW :
Sport lewy: 37126750355
Sport prawy: 37126750356
Comfort lewy: 37121095579
Comfort prawy: 37121095580
__________________________________________________________________________________________________________________
Rozważając zakup samochodu, wiele osób bierze pod uwagę wiele różnych aspektów, takich jak wygląd, moc silnika, wyposażenie i komfort jazdy. Jednym z najważniejszych elementów, który wpływa na komfort jazdy, jest zawieszenie samochodu. Zawieszenie jest odpowiedzialne za utrzymanie koła w kontakcie z drogą, a także za absorpcję wszelkich nierówności, które mogą wystąpić na drodze. Istnieje wiele różnych typów zawieszenia, ale jednym z najbardziej popularnych w luksusowych samochodach, takich jak BMW X5 E53, jest zawieszenie pneumatyczne.
Zawieszenie pneumatyczne, znane również jako zawieszenie na miechu, jest systemem, który wykorzystuje sprężone powietrze do absorpcji drgań i nierówności drogi. Głównymi elementami zawieszenia pneumatycznego są miech i kompresor zawieszenia. Miech jest to elastyczny pojemnik wypełniony powietrzem, który rozszerza się i kurczy w zależności od ilości powietrza dostarczanego przez kompresor zawieszenia. Kompresor zawieszenia, z drugiej strony, jest urządzeniem, które dostarcza sprężone powietrze do miechu.
BMW X5 E53, luksusowy SUV produkowany przez niemiecką firmę BMW, jest jednym z modeli samochodów, które standardowo są wyposażone w zawieszenie pneumatyczne. Ten model samochodu jest ceniony za swoje wyjątkowe właściwości jezdne, które są w dużej mierze zasługą zaawansowanego systemu zawieszenia. Jednak, jak każdy inny element mechaniczny, system zawieszenia pneumatycznego może ulec zużyciu i wymagać regeneracji lub wymiany.
Regeneracja amortyzatorów w BMW X5 E53 to proces, który polega na wymianie zużytych lub uszkodzonych części amortyzatora, takich jak miech, na nowe. Jest to kosztowny proces, ale jest znacznie tańszy niż zakup nowych amortyzatorów. Ponadto, regeneracja amortyzatorów jest również bardziej ekologiczna, ponieważ pozwala na ponowne wykorzystanie starych części, zamiast je wyrzucać.
Mimo to, proces regeneracji amortyzatorów wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Nie jest to zadanie, które można wykonać w garażu domowowym, a zamiast tego wymaga profesjonalnego warsztatu samochodowego, który jest wyposażony w odpowiednie narzędzia i ma doświadczonych mechaników, którzy są przeszkoleni w regeneracji amortyzatorów.
Jednym z najważniejszych aspektów regeneracji amortyzatorów jest wymiana miecha. Miech, jak już wcześniej wspomniano, jest elastycznym pojemnikiem wypełnionym powietrzem, który rozszerza się i kurczy w zależności od ilości powietrza dostarczanego przez kompresor zawieszenia. W przypadku uszkodzenia lub zużycia miecha, może dojść do niewystarczającej ilości powietrza w systemie zawieszenia, co może prowadzić do niewłaściwego działania zawieszenia.
Proces wymiany miecha zaczyna się od zdemontowania amortyzatora z samochodu. Następnie, stary miech jest usuwany, a nowy miech jest instalowany w jego miejsce. Po zainstalowaniu nowego miecha, amortyzator jest ponownie montowany w samochodzie.
Kolejnym ważnym elementem zawieszenia pneumatycznego, który może wymagać regeneracji, jest kompresor zawieszenia. Kompresor zawieszenia jest urządzeniem, które dostarcza sprężone powietrze. Jeśli kompresor zawieszenia jest uszkodzony lub niewłaściwie działa, może to prowadzić do niewystarczającej ilości powietrza w systemie zawieszenia, co może prowadzić do niewłaściwego działania zawieszenia.
Proces regeneracji kompresora zawieszenia jest podobny do procesu regeneracji amortyzatorów. Zaczyna się od zdemontowania kompresora z samochodu. Następnie, uszkodzone lub zużyte części kompresora są wymieniane na nowe. Po zainstalowaniu nowych części, kompresor jest ponownie montowany w samochodzie.
W przypadku BMW X5 E53, istotne jest, aby proces regeneracji amortyzatorów był przeprowadzany przez profesjonalny warsztat samochodowy, który ma doświadczenie w pracy z tym konkretnym modelem samochodu. Dzięki temu, możesz mieć pewność, że twoje zawieszenie będzie działać tak, jak powinno, a ty będziesz mógł cieszyć się komfortem jazdy, do którego przywykłeś.
Podsumowując, regeneracja amortyzatorów, a w szczególności regeneracja miecha i kompresora zawieszenia, jest ważnym procesem, który może znacznie poprawić komfort jazdy w BMW X5 E53. Chociaż proces ten wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, jest to inwestycja, która może przynieść znaczne korzyści w długim terminie.